a) Memahami takrif konflik dan 3 jenis konflik yang sering berlakub) Mengetahui punca-punca konflik pada diri, pasukan dan organisasi c) Mengetahui manfaat dan keburukan sesuatu konflik sekiranya ia berlarutan., d) Mengesan gejala atau petunjuk-petunjuk konflik. e) Mengaplikasikan dua kaedah utama untuk mengurus konflik f) Meningkatkan prestasi pekerja
Bersedia berkongsikan pengalaman bagi membangunkan Modal Insan untuk pembangunan diri, organisasi, keluarga, ummah, agama, bangsa dan negara. Bidang kepakaran ialah Komunikasi, Kepemimpinan, Kemahiran Belajar, Etika Sosial, Kerja Sepasukan, Pengucapan Awam, Pembangunan Diri, Kemahiran Keibubapaan, Motivasi, Pemikiran Paralel,Pengurusan Masa, Strategi Pemasaran Perkhidmatan. HUBUNGI SAYA dak4856@yahoo.com atau 013-9635959
Sabtu, 22 Mac 2014
PENGURUSAN KONFLIK
Baru-baru ini saya mengjalan kursus Pengurusan Konflik dengan kakitangan DBKL. Kursus ini dijalankan di Institut DBKL Jalan Yaacob Latiff, Kuala Lumpur.Konflik adalah suatu fenomena yang biasa
berlaku dalam kehidupan manusia. Konflik banyak memberikan kebaikan seperti
mampu menguruskan sesuatu masalah yang belum pernah terjadi dalam kehidupan,
memberikan motivasi, meningkatkan prestasi kerja dan sebagainya. Namun konflik
yang gagal diuruskan dengan baik akan menimbulkan gejala-gejala negative kepada
diri, kumpulan dan organisasi secara
keseluruhannya. Antara objektif utama kursus ini ialah
a) Memahami takrif konflik dan 3 jenis konflik yang sering berlakub) Mengetahui punca-punca konflik pada diri, pasukan dan organisasi c) Mengetahui manfaat dan keburukan sesuatu konflik sekiranya ia berlarutan., d) Mengesan gejala atau petunjuk-petunjuk konflik. e) Mengaplikasikan dua kaedah utama untuk mengurus konflik f) Meningkatkan prestasi pekerja
a) Memahami takrif konflik dan 3 jenis konflik yang sering berlakub) Mengetahui punca-punca konflik pada diri, pasukan dan organisasi c) Mengetahui manfaat dan keburukan sesuatu konflik sekiranya ia berlarutan., d) Mengesan gejala atau petunjuk-petunjuk konflik. e) Mengaplikasikan dua kaedah utama untuk mengurus konflik f) Meningkatkan prestasi pekerja
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan